Ölüm Korkusu Nedir, Hangi Seviyeden Sonra Sorun Teşkil Eder | Degisimehazirim.com
arkaplan
Hoşgeldiniz, ücretsiz üye olmak için tıklayın
 

Ölüm Korkusu Nedir, Hangi Seviyeden Sonra Sorun Teşkil Eder

Ölüm korkusu insana has bir özelliktir. Aslında kendini anlamaya ve tanımaya başlayan her insan yaşar bu korkuyu. Ancak ölümün bilinmeyen bir tarihte bilinmeyen bir şekilde ve mutlak surette gerçekleşecek olması insanı belirsizliğe iter. Bu korkuyu içselleştiren bireyler ilerleyen dönemlerde psikolojik sorunlar yaşar. Evden çıkamayabilir, toplu taşıma araçlarına binemeyebilir, insanlardan mümkün olduğunca kaçabilir. Daha birçok şeyle karşılaşmak istemeyebilir ve kişi bu korkuyu hayatını bu derece etkileyecek şekilde yaşıyorsa, korkuyu düşünceden ibaret bir boyutta bırakmayıp günlük hayatını etkileyecek düzeye taşıyorsa işte o zaman sorunu bir uzmanla görüşmekte fayda vardır. Çünkü ölüm korkusu artık, atlatılması gereken bir hal almıştır denilebilir. Birçok insan yaşar ölmekle ölmemek arasındaki korkuyu. Ancak bazı insanlar bu korkuyu had safhada hisseder. Ve artık içinde bulundukları durum sosyal yaşamlarını etkiler, hayat kalitelerini düşürür. Kişi bazen öyle bir hale gelir ki, sadece ölüm korkusuyla burun buruna gelmemek için evinden bakkala dahi çıkamaz. Dışarıya çıkmayayım bana araba çarpar, denize girmeyeyim boğulurum gibi her alanda kendilerine engel koyarlar. Bu da sosyal yaşamlarının akış yönünü olumsuza çevirir.

Bu korkunun altında genellikle yaşanmış acı bir anı veya yaşanan olumsuz bir olaya tanık olmak yatar. Örneğin kişi trafik kazasında çok yakın olduğu bir bireyi kaybetmişse arabalara ve trafikle alakalı her objeye karşı çekinik bir karakter ortaya çıkarır. Trafikle alakalı çoğu nesneden kaçar. Kendisinin de bir trafik kazası geçireceği ve kaybettiği insan gibi ölebileceğini düşünür. Bu da ortaya hastalık halini almış ölüm korkusunu çıkarır.

Ölüm korkusu tedavisinde varoluşçu terapi sıklıkla kullanılmakla beraber bilişsel davranışçı yöntemlere de başvurulabilmektedir. Ancak hayatı anlamak, yaşamı yeniden yorumlamak tarzı bir bakış açısıyla bireye verilecek psikolojik destek çok daha başarılı sonuçlar doğurmaktadır. Gerekli durumlarda hipnoz desteği de sağlanabilmektedir. İlaçlı tedavi çok kullanılmamakla beraber kişi korkuyu haddinden fazla yaşıyorsa ve bu durum onun fizyolojisinde de birtakım sonuçlar doğuyorsa( el – ayak titremesi, nefes alamama gibi) terapilerin gidişatı ve sağlıklı yürümesi açısından ilaçlı tedaviler de yapılabilmektedir.

Bio-Frekans ile bilinçaltı olumlamalarını kullanarak çözüm

Tavsiye Edilen Konular:

Konuyla İlgili Etiketler:

“Ölüm Korkusu Nedir, Hangi Seviyeden Sonra Sorun Teşkil Eder” için 16 Yorum

  1. semra diyor ki:

    her an olecekmısım gıbıı korkuyorum gunlerdır aglıyorum sebebını bılmeden cıldırmak uzereyım unutmaya calısıyorum olmuyo tedavı bıle oldum hastaneye yattım daha cok tetıkledıı ne yapcam bılmıyorum bazen kendımı oldureyım bıtsın bu ıoskence dıyorum

  2. semra diyor ki:

    acaba dısarı cıksam araba carparmı yemek yesem bogazımda kalırmı yanıı cokk kaoss aklımdan cıkmıyorrr kımseylede paylasamıyorum delı dıyecekler dıyee aileme bıle hastaneye yattım psıkolojık dendıı hastaneye gıtmeden once ıyıdım hastaneden cıktıktan sonra daha panıkledım bılmıyorum ne yapmam kerekıyor akıl verın bana

  3. nuran diyor ki:

    ben 17 senedir ölüm korkusu yaşıyorum artık çok bunalıyorum ne yapacagımı bilemiyorum içimde sürekli bir sızı nefes alamıyorum konuşmak bile istemiyorum o anlarda benim bütün yaşama kalitemi düşürdü gelecekten hiç bir umudum kalmıyor Allahım hepimizin yardımcısı olsun

  4. murat diyor ki:

    bence cok basit siz dogmadan yoktunuz ve yok olunacak mutlak dogu olumse mutlak gercekse senin suan varolman ve senin hayattA yapacagin kalici dusunce bicimleridir cunku beden tabiattin mali ama senin tek sahip oldugun varligin dusuncendir ama siz bir duzey daha farklisiniz ve algi biciminiz kendi benliginizi sahiplenmektir ve bende 15 yildir yasadim ve yasiyorum deselerki nasil bir hayat istersiniz aynen bu hayati isterdim kalbim duracak gibi oldugunda gider mac yapardim gercek kalp atislari orda nefes darligi yasadim gidip en basik yerde oturdum olumden korrka korka arkasimin abesini olumunu elimizle gomdum ve gordum ki hicbisey olmaz cunku hayat bir dengedir kimse keyfine gore istiyerek degistiremez sizin sahip oldugunuz korku bile cok anlamli bir haz ve kimse bunu cabuk cabuk hisedemez

  5. enes diyor ki:

    Bnde korkuyorum ama Allaha karsı inancim tam ve korktugum zmn nasr okurum gecer

  6. aslı diyor ki:

    üniversiteye basladıgımdan beri ölüm korkusu yasıyorum eve gelırken gıderken orda hep aglıyorum ya anneme babama bısı olursa dıye korkuyorum evde oldugum zamanlar gece süreklı uyanıp nefes alıyolarmı dıye bakıyorum bu korku bende ıcsellestı hayattan sogudum hıc bır sekılde sosyal yasamım kalmadı hep evde annemlerle durmak ıstıyorum artk hıc bısı sarmıyo sankı yaslanmıs hıc bısı ypmk gelmıyo gıbıyım ve sureklı bn su yasıma geldıgımde annem bu yasında olck su yasımda olmıcak belkı dıyerektn moralımı bozuyorum ıcın ıcınden cıkamaz hale gelıyorum yardımcı olursanız cok sevınırım

    • Kübra diyor ki:

      aslı aynı şeyleri yaşıyoruz ben hala başa cıkabilmiş değilim. Normalde ağlayabilen biri değilim ama yazdıklarını okumaya başladığım an hüngür hüngür ağlamaya başladım. senden tek farkım kendi şehrimde okuyorum.geceleri kalkıp nefes alıyolar mı diye bakıyorum başlarına bi şey gelmesinden korkuyorum sürekli. bı kac zamandır da kendimin öleceği düşüncesine kapıldım ve berbat bi durum. işin içinden cıkamıyorum.

  7. canan diyor ki:

    Asli …ayni şeyleri yasiyoruz ve umarim geçer çünkü tahammül edilemez bisi..:(

  8. Can diyor ki:

    kısaca bahsedeyim size ama ne kadarı sizde kafi olur bilemem bu korkuların hepsi bende de vardı ya babama bişi olsa telefonu açmayınca bişimi oldu geç gelse panik yapar delirirdim kendimin öleceğimden de çok korkardım iyice kafayı yemeye başlamıştım sanırım deliriyodum en sonunda orutrdum ve kendi kendime yav bu adama o kadar üstüne düşüyoruzda ölüm geldikten sonra istedğin kadar düşşsen nolacak istersen 10 koruma tut kalp krizi geçirse ölse yani kısacası kaderde varsa ölmek yapacak bişi yok zaman dolmadıysada kamyonun altında kalsan yine ölmezsin bu sizin elinizde olan bişi değil zamana bırakın her şeyi su yolunu bulur merak etmeyin ana babanız yada siz ölümsüz değilsiniz şu dünyaya 1 kere geliyosunuz bunları düşüneceğinize tadını çıkarın ben artık hiç takımıyorum 1 hafta eve gelmeseler aramam ne annemi ne babamı tek lafım HAYATINIZI MAHVETMEYİN….

  9. ceylan diyor ki:

    Ben hic iyi degilim hergece ayni sey õlcem bu gece ôlcem kalbim daraliyo nefes alamiyorum uykular geceler haram oldu artik bana surekli dusunuyom surekli unutmaya calisiyom olmuyo vi ses sanki ölceksin diyo hep bazen nefesimi kontrol edemiyorm unutuyorm artik nolur yardimci olun bana

  10. kemal diyor ki:

    ARKADASLAR ÖLÜMÜ HATIRLAMAK COK GÜZELDİR BENDE ANNEMİ KAYBETTİM BU ÖLÜM KORKUSU EBEDİ HAYATA HAZIRLANMAK OLARAK KULLANILIRSA HOSTUR CÜNKÜ İNANAN İNSANLAR PEYGANMBERİMİZ NE DERS ÖLÜMÜ COK HATIRLAYINIZ CÜNKÜ O LEZZETLERİ ACILASTIRIR ÖLÜMÜ HATIRLAMAK İMANI KUVVETLENDİRİR İNANMAYANLAR ZATEN BİTMİŞ İŞİ ÇEK FİŞİ

  11. mehmet diyor ki:

    Insan da allah sevgisi var ise ölümden neden korksun? Korku belki o anin sikintilarini yasyacak olma korkusu olabilir.. inanan insanlar icin ölüm yok olmak degil, yeni bir hayata var olmaktir.. nasil yasarsaniz öyle ölür sünüz.. bu gercegi korkmadan inanarak kabul etmek zorundayiz..

  12. adem diyor ki:

    Bende korkuyorum ama asıl sebebi ölüm den sonra olacak olan şeyler ya tüm benliğimi kaybedersem kendimi aile mi unutursam

  13. Gamze diyor ki:

    Yardım edin bana evden çıkamıyorum nefesim daralıyo çıkınca

Bir Cevap Yazın